گیاهان مناسب برای کاشت در محوطه باغ ویلا

گیاهان  مناسب برای کاشت در محوطه باغ ویلا:

نیاز به طبیعت از گذشته ها در تمامی جوامع محسوس بوده است. زندگی در خانه های ویلایی و کاشت انواع درختان و گیاهان متنوع تا حد زیادی این نیاز را پوشش میداد اما در سال های اخیر و با گسترش یافتن خانه های آپارتمانی بیشتر مردم به پرورش گل های آپارتمانی روی آورده اند. اما هستند کسانی که با خرید باغ ویلا در اطراف شهر های صنعتی و پرورش گل و گیاهان زیبا ،طبیعت دلنشینی را در محل زندگی خود به وجود آورده اند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با گل کاری برای باغچه و طریقه نگه داری آنها آشنا کنیم. 


 گل‌کاری و گل‌های مناسب باغچه:

یکی از گرایش های رشته باغبانی عملی ،گل کاری می باشد که در قسمت گیاهان تزیینی و کشت و پرورش گل ها به کار می رود. در اطراف تهران مناطقی مانند شهریار و ملارد وجود دارد که آب و هوای مساعدی برای کاشت و پرورش گل های تزیینی دارد. بیشتر باغ ویلاها در شهریار با استفاده از گل کاری محوطه سازی شده اند. گیاهانی که برای کاشت محوطه باغ ویلای شما مناسب می باشند از لحاظ ماندگاری و چرخه زندگی به گروه های زیر تقسیم می شوند:

  1. گیاهان یک ‌ساله :گیاهان یک ساله طول زندگیشان از لحظه جوانه زدن تا زمان تولید دانه می باشد و سپس می میرند، از جمله گل های جعفری، آهاری و گیاهانی مانند لوبیا، عدس، نخود و ...
  2. گیاهان دو ساله: همانطور که از نامش پیدا است این گیاهان دو سال عمر می کنند که در سال اول ریشه، ساقه و برگ گیاهان رشد می کند و بعد از اتمام زمستان گل و میوه ی آن ها شروع به رشد می نماید که می توان به گل شب بو، آلتریس و ماهور اشاره کرد.
  3. گیاهان پایا: این دسته از گیاهان طول حیاتشان بیش از دو سال می باشد و نسب به دو گروه اول طراوت و سبزی بیشتری دارند و بخش های چوبی آن ها بیشتر می باشد که می توان به درخت کاج اشاره کرد.

افرادی که علاقه به کاشت گل و گیاه در محوطه ی باغ ویلا ی  خود دارند در ابتدا باید اقدامات لازم از جمله خاک، آب، وضعیت نورگیری ، باغچه و گل و گیاه مناسب را در اولویت قرار بدهند و اطلاعات درستی را بدست آورند. همچنین باید بدانید برخی از گل ها نسبت به انواع کود در مقابل نور خورشید مستقیم و غیر مستقیم واکنش های متفاوتی را نشان می دهند.